Groep 3-4

In groep 3-4 beginnen we elke dag met de ‘inloop’, een korte tijd waarin wij met elkaar of de leerkrachten kunnen praten of een spelletje kunnen spelen wat in de bakjes zit die op de tafel staan. Om kwart voor 9 gaat de deur dicht en beginnen de lessen. In groep 3 leren we lezen met Veilig Leren Lezen. Hiervoor gebruiken we de nieuwste KIM-versie. We gebruiken heel veel het digibord, waar letterlijnen en woordrijtjes op verschillende snelheden gelezen kunnen worden. Ook voor rekenen gebruiken we het digibord. We mogen op het bord ook vaak zelf letters oefenen als we gaan schrijven. Best moeilijk om netjes te schrijven, maar ook heel leuk.

In groep 4 werken we met leuke methodes voor taal, spelling, lezen en rekenen en wereldoriëntatie. In onze boeken (methodes zoals de leerkrachten zeggen) zijn ook veel mogelijkheden voor als het leren moeilijk is of juist heel makkelijk. Wij noemen dit differentiatie. Wij krijgen veel verschillende opdrachten die we soms alleen, soms met schoudermaatjes of in groepjes maken. Als wij de les maken wordt er ook gekeken hoeveel uitleg we nodig hebben. Dat is heel fijn, soms mogen sommigen van ons wat langer luisteren of juist wat korter. Tijdens het werken staat het stoplicht aan. Wanneer het stoplicht op rood staat werken wij stil en alleen, bij oranje kunnen we overleggen met de kinderen in ons groepje en bij groen mogen we overleggen met iedereen uit onze klas.

’s Middags zijn wij bezig met thema, verkeer, knutselen, tekenen, muziek of allerlei projecten. Wij leren ook Engels, vraag ons maar eens of wij tot 20 willen tellen.

In onze klas zijn wij ook bezig met Kanjer, wij luisteren naar verhalen en praten daarover. Hiermee leren wij bijvoorbeeld dat we tegen elkaar kunnen zeggen dat we iets niet fijn vinden. Iedereen mag zijn wie hij of zij is en wij zijn allemaal kanjers!

Groeten,

Juf Angela en Juf Marjolein en de kinderen van groep 3-4

2018-gr34

 

   

2014